Diverse händelser de sista dagarna. Lördagen 22 augusti 2016

På nästan sju år, sedan gick fick min stroke, har jag inte fallit en enda gång, fast jag har så dålig balans.
Idag hände det. Jag var som vanligt och läste tidningar på biblioteket, vårt älskade Visingsöbibliotek,och hann inte igenom den automatöppnade dörren och fick den i sidan, så jag föll handlöst till marken. Slog mig dock inte särskilt hårt, utan kunde resa mig efter en del kämpande.
Hade ett mycket intressant samtal med min bror igår kväll. Han hade en del synpunkter på mitt bloggande. 
Han tycker att jag exponerar mig för mycket och att jag har ett hävdelsebehov. Själv är hans honnörsord: integritet.Jag håller inte med honom. 
Min kloka son Maxim hade ett inlägg på Facebook om att skriva dagbok, för att hålla reda på vart man är på väg i livet. Jag svarade honom att jag periodvis skrivit mycket dagbok i mina dagar, bl.a när jag var till sjöss. Att jag betraktar min blogg som en slags dagbok också.  Jag fick till svar: Tack bästa pappa. Din blogg är fantastisk, fölt av ett rött hjärta. 
Jag får mycket synpunkter på min blogg, särskilt muntligt av folk jag möter dagligen. Ingen har varit i närheten av att jag förhäver mig. Däremot möter jag stor uppskattning av min blogg. Vissa dagar har jag 150 följare. Vilka alla dessa är, har jag ingen aning om.
Igår stängde badet för sommaren, Jag kanner mig redan husvill. Vad ska jag göra nu? Får väl sätta mig på motionscykeln i  verkst´an och också köra crosstrainern som står där. Rörelse behöver jag, för att inte retardera..
              Vi är nere i gamla hamnen och vittjar våra kräftburar, men en bur har fastnat och vi får 
              hjälp av en kille med båtshake, så att den till slut släpper, så  nu kan vi åka hem och 
              koka.
Hugg in på kräftorna !
" Vad säger svenska folket när dom får en sup?  Ä´de gratis? "
Slurp !  Va´gott !
Clara (svensk)  leder snapvisesången, hennes specialetet. Håkan (finland-svensk) 
stämmer in. "Minnet - jag har tappat mitt minne, är jag svensk eller finne? Kommer 
inte ihåg.".
Titta, vad fint Håkan har lagt upp sina kräfthuvuden, så han vet hur många han har satt i 
sig.
"Vad blåser det för vind idag? Brännvind ! "
Hur många händer har Lilia ? Nu är det nog dax att gå hem !
Efter midnatt bryter vi ihop och tar oss hemåt medan vi ännu kan gå. Lilia går raka vägen 
hem, medan Charlotte och hennes "amerikanska" syster René viker av mot Norra skolan,
där Charlotte bor.
Den här kräftskivan håller på att utvecklas till en tradition, nu för tredje gången.  Håkan 
och Kelle har båda en Panama-Jack hatt, en Panamahatt i vattenavvisande tyg inköpta i 
New York. Den riktiga Panamahatten i bast är absolut inte vattenavvisande, men kostar 
skjortan, eftersom den görs i sådan liten upplaga. René som bor i New York, fär köpa
med sig en Panama-Jack till mig nästa sommar, så jag platsar i gänget. Tycker att jag 
passar i den.
Tidigare på dagen har jag varit på Visingsö Tornerspel hela 8 timmar. Storslaget, säger 
Robert Skalman , som gör en särskild blogg  om detta äventyr, Kanske redan imorgon.
 
 
 
.
 
 
 
 
 

Kommentera här: