Diverse händelser på Visingsö under augusti 2016


MUSIK PÅ LOFTET
Läraren på tvärflöjt kommer inlinkande på kryckor, föresvävande att han har skadat ena benet.
Han tar och drar isär den ena kryckan och börjar spela på den.
Alla gitarristkursens deltagare spelar ett känt stycke mycket unisont.
 
PÅ ÖRTAGÅRDEN
Rakel och Maggi samlar Lupinfrön på Örtagården, som Rakel ska ha 
på sin tomt, där hon ska anlägga en äng.  Risken är väl att lupinerna
tar over hela tomten.
 
I STIGBY
I Stigby uppförs ett arkitektritat  växthus mitt emot teosofernas gamla reflektorium, numera
ungdomsvårdskolan Stigbyskolan, långt i bakgrunden...
...av arkitekten själv, han som ritade Kumlabyskolans nya del på 90-talet, som jag hade en del synpunkter
på. Det klarade vi ut här på stående fot. Arkiteten får inte altid som han vill, beställeren har sina synpunkter.
Arkitekten och jag ville samma sak, kom vi fram till. Självdrag var båda vår vilja.  Kommunen vill ha fläkt
och så blev det.
 
MAXIM HÄLLER PROVFÖRELÄSNING FÖR EN TRÄNGRE KRETS:
Maxim håller en mycket intressant hälsoföreläsning för utvalt inbjudna, för att få feedback på det han 
säger. Bra Maxim !
 
 
Övningsuppgifter ingår i föreläsningen, som i huvudsak vänder sig  till
ungdomar, som ännu kan ändra sin livsföring. Strålande Maxim !
 
FAMIJEFOLK I HUSET
Love och Felicia visar sina yogaövningar.
 
 
Hela gänget på kvällspromenad ner till sjön.
Nátalies mamma tillsammans med mig.
 
 
MYCKET GAMMAL GRAFITTI...
,,, inristning i en bok i ekskogen.
 
NYA FLAGGOR VID INTERNATSKOLAN I GRÄNNA
Numera går det både kineser och ugandier, förutom dom gamla vanliga i internatskolan.
 
Den färgglada skraken "Tittut"  på plats i fönstret hemma.
 
 
ÄNNU EN KVÄLLSPROMENAD NER TILL SJÖN I SOLNEDGÅNGEN.
  
 Felicia har intagit 1/4-milsstenen utanför vårt hus.
 
Alexandra blickar ut över vattnet och den dalande solen.
Hannes gör henne ömt sällskap.
Titta, däruppe ligger staden Hjo.
 
Kan det vara någon fågel som har spytt upp ett körsbär? Där ligger ju en körsbärskärna.
Puh ! Snart är vi hemma.
 
PÅ BADET
Stilleben över mina kläder i omklädningsrummet.
 
Idag hade jag ett samtal här med en 10-årig kille som hette ALBIN. Vilket fint namn du
har , sa jag till honom. Har man ett ovanligt namn, så kommer folk ihåg en. Alla mina 
barn har ovanliga namn.
Här är mina älsklingar på Kumlabybadet, Ramona och Johanna.
Ramona fyller år idag 17 augusti. Därför har hon fått en blomsterbukett av mig. För att 
inte Johanna skulle bli ledsen, fick hon en något mindre.
Här har jag plockat blommorna. Ser ut som felfärgade violer.
Dessutom fick Ramona dessa hästkastanjer. Dom är fina, men taggiga. - Inget illa ment,
Ramona, säger Din Robert Skalman.
 
.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej, vänligen kontakta mig via email. Hittar inga kontaktuppgifter till dig.
[email protected]

Kommentera här: