Guidning på Tempelgården, Clara fyller många år. Söndagen 4 september 2016

Är ute i trädgården, när jag upptäcker en stor klunga cyklister vid den stängda grinden till Tempelgården. Åker dit och frågar om detta sällskap om säkert 20 göteborgare vill komma in. Ringer till gårdens ägare och frågar om jag för släppa in dom oh guida dem därinne. "Jag kan ju Tempelgården minst lika bra som ni." Jag får tillåtelse. Göteborgarna är överförtjusta.  Jag berättar om Olle Krantz och gårdens tillblivelse och historia. Jag berättar också om min kontakt med Hare Krischna, som drev gården några år på 90-talet. Vi tittar också på Olles konst som hänger i Templet. Det var jätteroligt att få  berätta för en tacksam publik, som efteråt kom fram var och en och handtackade för en mycket spännande guidning. Det gör jag gärna om fler gånger.
 
 
 
 
 
Jag var så engagerad att jag glömde att ta en enda bild under guidningen. Jag som 
normalt fotar allt som rör sig på Visingsö.
 
 
Vi äter tårta ute vid solnedgången tillsammans med Clar och Håkans tyska gäster 
Angela och Ove.
Hela tiden ringer Claras telefon i en kö av gratulanter.
Nu har solen gått ner och Rakel Grûnewald dyker också upp. Vad är det som är så roligt?
Grattis på födesedagen, säger även Robert Skalman, som var först på plats i morse efter en blipp på Facebook, 
som jag inte behärskar. Det var mycket lättare att åka direkt till födelsedagsbarnet.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: